utorok 3. decembra 2013

Nie je lepšie venovať svoj čas niečomu inému ?

Dostal som otázku, či nie je lepšie venovať svoj čas niečomu inému, ako je môj projekt airmike-trading. Pre tých, ktorí nevedia čo je airmike-trading, môžete si prečítať predošlý blog.

A teraz kvantifikácia množstva času, ktorý venujem napríklad súťaží v Dukascopy. Aktívne robím už len dve súťaže. Jednou je article contest a druhou technical analysis contest.

Article contest je zvláštna súťaž, pretože tam v podstate ani tak nejde o kvalitu článkov, ako o ich  spracovanie a o to, či sa budú páčiť ľuďom. Napriek tomu, že sa moje články občas ťažko čítajú, píšem rád a rád sa s nimi podelím. Mám možnosť  sa s nimi podeliť a zároveň za ne dostanem zaplatené. Article contest je súťaž kde autor dobrého článku dostane zaplatené vždy. Ak by to tak nebolo, písal by som aj tak, na svojom webe. Čo sa týka času, som schopný dobre spracovať tému približne za 5-6  hodín. Toľko prvá analýza.

Technical contest je ťažšia súťaž. Analýzy vyzerajú prácne a spočiatku aj boli. Až pokým ma nenapadlo, že mám niekde v starých testoch formulku, ktorú som využíval na obchodovanie opcií. Formulku som trošku prerobil a spracovanie jednej analýzy mi tak trvá zhruba 5 minút aj s obrázkami. Uploadnut na server ďalších 5-10 minút. Dokopy teda trvá zanalyzovať skoro celý market asi 4 hodiny. Pred dvoma mesiacmi som dokonca vymýšľal aj to, čo do analýzy napíšem. Dnes to všetko robím automaticky.  

No a teraz výsledok mojej povedzme 10 hodinovej práce.

Technical Analysis Contest   -   1920 USD
Article Contest   -  600 USD

Musim napísať že zatiaľ, pretože article contest ešte nie je ohodnotená komisiou. Každopádne nejaké peniaze som už zarobil a keby celková suma ostala nezmenená, nenahneval by som sa. Je to predsa len 10 hodín práce a 2520 USD  za niečo čo ma baví.


2 komentáre:

  1. Počkaj, to akože naozaj dostaneš $2520 za desať hodín? To ti štyridsať hodinový týždeň dá vyše $10k... tak ani prácu hľadať nemusíš či ako?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. šak ja ani žiadnu prácu nehľadám. samozrejme že to nieje tak, že zarobim za tyžden 10k USD. je to tak že som sa venoval asi 10 hodin svojej zaľube, za ktorú som dostal takuto odmenu. Btw. ved sme sa o tom bavili 100x. tento rok je to už celkom slušna sumička. niečo malo cez 11 000 USD.

    OdpovedaťOdstrániť