nedeľa 7. septembra 2014

Almost mission impossible

Každému sa občas podarí niečo ovplyvniť a mám pocit, že tento krát sa aj mne podarilo aj keď nechtiac. 29. Augusta  vyšla na Dukascopy contests webe asi najdôležitejšia správa za posledné 3 roky. Oficiálnu verziu si môžete prečítať tu: turnover requirements  

Pre tých ktorí nerozumejú, napíšem len v skratke, že ide o zvýšenie limitu objemu transakcií, ktoré musíte vykonať ak chcete svoje výhry previesť na svoj bankový účet. Nemôžem s istotou povedať, že to má niečo spoločné so mnou, ale myslím, že som svojou aktivitou tak trochu prispel. Poukázal som totiž na slabé miesto biznis plánu celej súťaže. Takže čo sa vlastne stalo?

Podľa rebríčkov jednotlivých súťaží sa dá celkom dobre hádať, kto dosiahol najlepší výsledok za celú históriu súťaže. Rovnako tak sa dá vyčítať z rankingu, že sa na top priečkach objavujú tie isté mená stále dookola a pre niekoľko participantov sa súťaženie stalo celkom nezanedbateľným zdrojom stabilného incomu. Ak si len zbežne pozriete top priečky, uvidíte že existujú desiatky ľudí, ktorí majú v achievements sumy vyššie ako 15-20 tisíc dolárov.

Minimálne limity pre výber boli doteraz stanovené na 500 tisíc USD transakčného objemu pre výber každých 100 USD vyhraných v súťažiach. Povedané po lopate, každý kto vyhral 20 tisíc musí cez brokerské služby organizátora súťaže zobchodovať finančné transakcie v objeme 100 miliónov USD. Toto číslo na prvý pohľad vyzerá hrôzostrašne, ale verte mi, že pre človeka, ktorý je schopný 20k USD vyhrať a rozhodne sa tento objem pretočiť, to nie je neriešiteľný problém. Je to ako obchodovať stratégiu, kde priorita nie je zisk, ale objem. Ja som sa v Máji rozhodol, že tak urobím a stanovil som si deadline dosiahnutia tohto objemu na dva mesiace. Po dvoch mesiacoch som mal na konte sumu približne rovnakú ako moje výhry, s tým rozdielom, že môj zobchodovaný objem bol 130,07 milióna USD. Peniaze som dostal na účet 8. Augusta 2014 a musím sa priznať, že tomuto prevodu predchádzala celkom intenzívna komunikácia medzi mnou, risk departmentom a mojím account manažérom. Asi by bolo veľmi naivné si myslieť, že rozdiel medzi týmito dvoma dátumami je čistá náhoda, každopádne je očividné, že tieto zmeny nikoho nepotešia. Zobchodovať limit 130 miliónov totiž nie je veľká sranda. Navýšiť tento limit na 390 miliónov ale už vyzerá skoro ako mission impossible. Nie je to síce úplne nereálne, ale rozhodne je to veľmi ťažký cieľ. Ja som preto rád, že som uvažoval racionálne, a rozhodol som sa pre pomerne radikálne riešenie na základe svojej vlastnej analýzy.

Moja analýza spočívala v tom, že som si ešte pred tým, ako som začal súťažiť urobil vlastný model profitability súťaže. Existujú len tri možnosti ako maximalizovať pravdepodobnosť profitu pre organizátora.  Jednou z nich je stanoviť vysokú flat rate na poplatky pre všetky live účty, na ktoré sa alokujú výhry. Druhým je stanoviť ceny, ktoré sú dramaticky nižšie ako tie súčasné a tretím je zvýšiť limit na transakčný objem. Nízke ceny veľmi negatívne vplývajú na marketing a popularitu súťaže, poplatková štruktúra bola nastavená na progresívne znižovanie pri zvýšenom objeme rovnako ako pri štandardných live účtoch, takže bolo logické, že ostáva len tretí spôsob, a je otázkou času, kedy sa premietne do reality. Preto som sa rozhodol budovať si objem v predstihu a vyberať peniaze priebežne.

Moja analýza sa vyplnila celkom dobre, aj keď úprimne poviem, že tomu rád nie som. Prestať súťažiť sa nechystám ani napriek zvýšeným limitom, pretože je to pre mňa len ďalšia výzva. Celým týmto blog postom som chcel len upozorniť ľudí, ktorí sa rozhodli súťažiť a nevšimli si zmien, ktoré súťaž dramaticky ovplyvnia. 

2 komentáre:

  1. mohl bys mi napsat prosimte na email markon5@seznam.cz, ja tvuj nekde ztratil dik

    OdpovedaťOdstrániť