nedeľa 16. februára 2014

Taktika

Tak ako v živote, aj v obchodovaní platí jedno pravidlo. Väčšinou ľutujeme viac veci, ktoré sme neurobili, ako tie, ktoré sme urobili. Uvediem pár príkladov, ktoré si pamätám z minulosti.  

BAC –  V 2009 sa BAC obchodovala za 2.5 USD , Každý s kým som sa bavil bol presvedčený o tom, že banka nepadne, pretože by to bola obrovská katastrofa. Pád LEH v porovnaní s BAC by bol iba slabým odvarom. Sám som o tejto neskutočnej investičnej príležitosti rozprával kamarátovi pri ceste autom do Blavy, ale výsledok bol taký, že som si nekúpil ani jednu akciu.
Ropa (Brent, WTI) – Úplne rovnaký prípad. Nepoznám investora, ktorý by si nedokázal vyrátať, aké sú skutočné náklady na ťažbu čierneho zlata. Keď začiatkom 2009 všetci fanúšikovia konšpiračných teórii a Peak oilu prišli aj o posledné gate, bol presne ten moment, kedy sme sa všetci zhodli, že cena musí rásť. Aj keď som s touto analýzou súhlasil, nespravil som na rope jediný obchod.
EURCHF – Počas celého roka držala SNBčka menový pár na hladine 1.2000, pričom sama deklarovala, že túto hranicu za žiadnu cenu nepustí. Dokonca už aj naši „Experti“ v tej dobe varovali že SNB má limitné objednávky na tejto hranici v neobmedzenej výške (čo bola samozrejme hlúposť ), každopádne je len veľmi málo ľudí, ktorí túto situáciu využili. Na rozdiel od prvých dvoch, tu som niečo zobchodoval, ale aj cez jasnú analýzu som to trochu zmrvil.

Trošku som sa zamyslel nad tým, čo mi bránilo na tieto celkom evidentné signály čakať a potom ich exekuovať. Prišiel som na to, že som bol ponorený do úplne iných obchodov a jednoducho som sa na silné fundamenty nesústredil.

Preto som sa rozhodol práve pred pár mesiacmi, že namiesto každodenného sedenia pred grafmi a klikania sa budem venovať vyhľadávaniu takýchto príležitostí. Niežeby ma klikanie nebavilo, ale jednoducho na to už nemám dosť energie. Klikal som dosť dlho a je treba sa prispôsobiť evolúcii. Počas toho, ako sa budem prispôsobovať, budem súčasne riešiť svoje dlhodobé plány. Predikcie a analýzy ma stále bavia, toho sa skrátka nezbavím. Moje voľné prostriedky teda rád využijem na to, že si budem raz za mesiac vyhľadávať  príležitosti na trhu. Takto nejako vznikla moja snaha rozdeliť si risk v projekte airmike-trading na mesiace, a každý mesiac alokovať väčšiu časť do jednej analýzy ktorej verím.

Čomu verím dnes:

       Ako ste si už stihli všimnúť verím tomu že Austrálsky dolár je po celoročnom výpredaji oproti Novozélandskému doláru podhodnotený a nakupoval som ho od hranice 1,0600 s tárgetom na + 1,1300. Netuším kedy a ako tam dôjde, viem len to, že som už uzatvoril časť pozícii v zisku a nejaké plánujem držať možno až na spomínanú hranicu.

-      Verím tomu že fundamentálne je EUR voči CHF stále podhodnotené a že SNB ho nad 1,2000 udrží. Takže tu sa črtá ďalšia príležitosť na vstup do pozície cez basket mien s tým že risk stranu si postavím na EURCHF páre a profit stranu rozložím na NZD, AUD alebo JPY

 Veľmi dlho som váhal zo vstupom do striebra. Od vstupu ma odradil negatívny swap. Striebro je jediná komodita, ktorú som bol ochotný držať roky ale môj nápad už zrejme nezrealizujem. Pretože v momente, keď som ho zvažoval bolo striebro za 19,20 a moje limitne ordre čakali na 16tich. A dnes si nie som vôbec istý, či sa na 16 ešte dostaneme. Každopádne mám jedno pravidlo, že špekulujem len na jednu analýzu a pokiaľ ju nerealizujem podľa očakávania, do inej nevstupujem. Takže prioritu má AUDNZD.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára